Αποκρατικοποιήσεις τώρα!
ΟΤΕ και ΔΕΠΑ πρώτοι στο «κάδρο»-Τι αποφάσισε η αρμόδια διυπουργική επιτροπή-Πάνω από 2 δις ευρώ ο στόχος των εσόδων για το 2ο εξάμηνο του 2011
Του Γιάννη ΑγουρίδηΕπιτάχυνση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων με σκοπό να εισπραχθούν έσοδα άνω των 2 δις ευρώ για το δεύτερο εξάμηνο του 2011 απασχόλησε την προχθεσινή άτυπη διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων.
Είναι γεγονός πως το εν λόγω ζήτημα «καίει» την κυβέρνηση, στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης του Χρέους ,με την τρόικα να περιμένει στη…γωνία, πιέζοντας προς την κατεύθυνση αυτή
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, οι δύο βασικότερες αποκρατικοποιήσεις για φέτος είναι του ΟΤΕ και της ΔΕΠΑ.
Για τον ΟΤΕ,όπως αναφέρουν υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, οι Γερμανοί της Deutsche Telekom δεν αρνήθηκαν ποτέ το ενδιαφέρον τους,απλώς ζητούν να υπάρξει ένα νέο ξεκαθάρισμα μέσα στον οργανισμό ώστε η επένδυση τους να έχει καλύτερη ανταπόδοση .Ως εκ τούτου, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσανατολίζεται στο να επιταχύνει τις διαδικασίες μείωσης του μισθολογικού κόστους με τον περιορισμό των υπερωριών αλλά και την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του οργανισμού .
Όσον αφορά την περίπτωση της ΔΕΠΑ, μετά το διαχωρισμό της από τον ΔΕΣΦΑ, αναμένεται να ξεκινήσουν οι επαφές με μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες που θα αναλάβουν ένα κομμάτι της τάξης τουλάχιστον του 35% από την εταιρία παροχής αερίου από το 65% της εταιρίας που ελέγχει σήμερα το δημόσιο . Ο διαχωρισμός του τμήματος που διαχειρίζεται το δίκτυο διευκολύνει σημαντικά τα πράγματα αφού εξασφαλίζεται ο έλεγχος του δημοσίου για το βασικό δίκτυο διανομής φυσικού αερίου το οποίο προήλθε από δημόσιες επενδύσεις . Ενδιαφέρον φαίνεται ότι δείχνουν οι Gas De France Electricite De France (Γάλλοι),ENEL (Ιταλοί) και Gasprom (Ρώσοι).
Οι επόμενες κινήσεις…Την ίδια ώρα, το επόμενο διάστημα αναμένεται η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του καζίνου της Πάρνηθας, η επέκταση της σύμβασης διαχείρισης της Hochtief στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών, η ανανέωση των αδειών των τυχερών παιχνιδιών που διαχειρίζεται ο ΟΠΑΠ και η προώθηση της ΛΑΡΚΟ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ .
Παράλληλα, θα «τρέξει» και η ειδικού σκοπού που θα συγκεντρώσει τα δικαιώματα είσπραξης του δημοσίου από τους πέντε υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους . Έτσι, το δημόσιο θα έχει δικαίωμα να πουλήσει μετοχές της εταιρίας σε ιδιώτες και μαζί μερίδιο από τα μελλοντικά έσοδα έναντι της προείσπραξης εσόδων για την μείωση του χρέους.Με τον ίδιο τρόπο θα αξιοποιηθεί και το μονοπώλιο του δημοσίου στα εθνικά και τα κρατικά λαχεία . Και στην περίπτωση αυτή οι ιδιώτες θα αγοράσουν μετοχές από την εταιρία ειδικού σκοπού που θα συγκεντρώσει ως περιουσιακά στοιχεία τα κέρδη της εταιρίας
Τέλος αποφασίστηκε η επιτάχυνση της διαδικασίας πρόσληψης συμβούλων για την επέκταση σύμβασης ΟΠΑΠ, συμβάσεις παραχώρησης, περιφερειακά αεροδρόμια, λιμάνια, ΛΑΡΚΟ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κρατικά Λαχεία και υποθαλάσσια αποθήκη φυσικού αερίου έως το τέλος του 2ου τριμήνου του 2011.
http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id= ... 108&lang=1