neoforum.gr



Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 2 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: ΝΕΩΡΙΟ : ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ...
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 12, 2011 10:36 pm 
Χωρίς σύνδεση
Site Admin

Εγγραφή: Τετ Απρ 22, 2009 3:56 am
Δημοσιεύσεις: 3493
Εικόνα

Νεώριο: Πού πήγαν τα λεφτά…

Τα οικονομικά παράδοξα πίσω από την υπαγωγή στο άρθρο 99 και πως ένα μικρό πετρελαιοφόρο του Πολεμικού Ναυτικού μόλις 8 χιλ. τόνων κόστισε τα διπλάσια από ένα υπερ-τάνκερ 500 χιλ. τόνω
ν


Του Αντώνη Τάντουλου

Αν και η διοίκηση του Νεωρίου Σύρου συνήθως πρώτα ερωτάται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και το Χρηματιστήριο, που με τη σειρά τους ενημερώνονται από τον Τύπο, για τις εξελίξεις στον όμιλο, την περασμένη Πέμπτη άλλαξε τακτική, ενημερώνοντας το επενδυτικό κοινό ότι η θυγατρική του εταιρεία ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Α.Ε. κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία συνδιαλλαγής του άρθρου 99 του Ν. 3588/2007, λόγω του προβλήματος ρευστότητας που αντιμετωπίζει.

Είχαν προηγηθεί μια σειρά επαφών με τις αρμόδιες εποπτικές αρχές, προσπάθειες παρέμβασης και σε πολιτικό επίπεδο, ενώ ο ίδιος ο βασικός μέτοχος του Νεωρίου, κ. Ν. Ταβουλάρης, το τελευταίο διάστημα σχεδόν "διαφήμιζε" σε κάθε ευκαιρία που του δινόταν τη δεινή οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζει η επιχείρηση των περίπου 1.500 εργαζομένων σε Ελευσίνα και Σύρο.

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η κίνηση της βρετανικής BAE Systems (πρώην British Aerospace) που την περασμένη εβδομάδα προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας για την κατασκευή 7 πυραυλάκατων για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού, δύο εκ των οποίων βρίσκονται αυτή την ώρα υπό κατασκευή και προφανώς εκτός του χρονοδιαγράμματος παράδοσης.

Η καταγγελία σύμβασης

Και εδώ βέβαια η "υπόθεση Νεώριο" αρχίζει να περιπλέκεται, μια και από την πλευρά της η BAE Systems υποστηρίζει πως, μετά από εκκρεμότητα 12 μηνών, τα χρωστούμενα ανέρχονται σε 27 εκατ. ευρώ και χαρακτηρίζει την απόφασή της δυσάρεστη αλλά αναγκαία, ενώ το Νεώριο στην απάντηση που έστειλε στην αρχή της εβδομάδας στην Ε.Κ. αναφέρει πως η οφειλή είναι 11,4 εκατ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, υποστηρίζει πως "στα πλαίσια των διαπραγματεύσεων που έλαβαν χώρα το τελευταίο διάστημα για τη διευθέτηση διαφορών που έχουν ανακύψει ως προς την εκτέλεση των συμβάσεων, ενδεικτικά ως προς την τήρηση του χρονοδιαγράμματος πληρωμών, το υπουργείο Αμυνας κατ' επανάληψη έχει διαβεβαιώσει εγγράφως τις ανωτέρω εταιρείες ότι θα συμβάλει εμπράκτως στην κατεύθυνση επίλυσης των διαφορών αυτών".

Και θα είχε ένα ενδιαφέρον να μαθαίναμε κάποια στιγμή και την επίσημη άποψη του υπουργείου Αμυνας, μια είναι πια σαφέστατο πως ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην παραδοθούν ποτέ στο Πολεμικό Ναυτικό η 4η και η 5η πυραυλάκατοι.

Με τη γλώσσα των αριθμών

Ωστόσο, για όσους καταλαβαίνουν κάπως καλύτερα τη γλώσσα των αριθμών, στην υπόθεση υπάρχουν πάρα πολλά οικονομικής διάστασης κενά, υπό την έννοια πως το Νεώριο έχει πληρωθεί ως στιγμής το μεγαλύτερο μέρος του project των δύο υπό κατασκευή πλοίων, και συγκεκριμένα το 80%, ή αλλιώς περί τα 250 εκατ. ευρώ, εντούτοις φαίνεται να χρωστάει τεράστια ποσά στους προμηθευτές εξοπλισμού και δεν είναι μόνο η BAE Systems συνεργάτης του Νεωρίου.

Οπως επίσης μεγάλο παρασκήνιο έχει ξεσπάσει σε κύκλους του ναυτιλιακού χώρου που γνωρίζουν πολύ καλά και μπορούν εύκολα να τεκμηριώσουν πως το ποσό των 150 εκατ. ευρώ που κοστολογείται η κάθε πυραυλάκατος είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Το μέτρο σύγκρισης μάλιστα είναι το κοστολόγιο ενός αλλού project, επίσης του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που αφορούσε κατασκευή τεσσάρων κανονιοφόρων, από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, οι οποίες, αν και μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, κόστισαν 50 εκατ. ευρώ η καθεμία. Δηλαδή 4 κανονιοφόροι έχουν παραδοθεί με τίμημα 50 εκατ. ευρώ έκαστη και οι δύο πυραυλάκατοι κοστίζουν πάνω από 300 εκατ. και ακόμα βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και σίγουρα δεν έχουν πέσει καν στο νερό.

Ομως οι έχοντες καλύτερη μνήμη θυμούνται κι άλλα οικονομικά παράδοξα τέτοιου τύπου, όπως η κατασκευή ενός πετρελαιοφόρου πλοίου 8 χιλ. τόνων, πάλι για το Π.Ν., που ούτε λίγο ούτε πολύ έφτασε τα 120 εκατ. ευρώ ή περί τα 170 εκατ. δολάρια.

Εύλογη λοιπόν η απορία για το πώς ένα μονοπύθμενο πλοίο μόλις 8 χιλ. τόνων κοστίζει τα διπλάσια από την κατασκευή ενός υπερ-τάνκερ 500 χιλ. τόνων, το οποίο, παρεμπιπτόντως, είναι διπύθμενο, που σημαίνει πως πρόκειται για δυο πλοία, το ένα μέσα στο άλλο. Και επίσης εύλογη κι η άλλη απορία για το πού πήγαν τελικά τόσα λεφτά και πώς το Νεώριο έφτασε στο κατώφλι της πλήρους χρεοκοπίας, για την ακρίβεια ένα βήμα πριν, όπως άλλωστε χαρακτηρίζεται η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99.
http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id= ... 108&lang=1


Κορυφή
 Προφίλ  
 

 Θέμα δημοσίευσης: Re: ΝΕΩΡΙΟ : ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ...
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Μαρ 13, 2011 4:33 pm 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: Πέμ Φεβ 17, 2011 7:40 pm
Δημοσιεύσεις: 687
Μιζενς κι εδω ? Καλη πτωχευση (σορρυ υπαγωγη στο αρθρο) συντροφοι ...


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 2 Δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr