neoforum.gr



Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: "ΜΑΧΑΙΡΙ" ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ Νοέμ 01, 2010 10:08 am 
Χωρίς σύνδεση
Site Admin

Εγγραφή: Τετ Απρ 22, 2009 3:56 am
Δημοσιεύσεις: 3493
1 |11 |2010 07:53
"Μαχαίρι" στο δημόσιο

Του Γιάννη Αγουρίδη


Σε…σκληρή μείωση των δαπανών αναμένεται να προχωρήσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, μετά το πέρας των αυτοδιοικητικών εκλογών .Μετά το ψαλίδισμα μισθών και συντάξεων εντός του τρέχοντος έτους,το επόμενο βήμα αποτελεί το να μπει «χερι» στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ύψος των περικοπών θα είναι ανάλογο με το εύρος της ανοδικής αναθεώρησης για το έλλειμμα του 2009 που θα αποφασίσει η Eurostat .

Όπως είναι λογικό, όσο μεγαλύτερη είναι η αρνητική επίπτωση στο έλλειμμα του τρέχοντος έτους , τόσο μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή θα χρειαστεί και για του χρόνου με τη «νύφη» να πληρώνουν κατά κύριο λόγο οι οργανισμοί της γενικής κυβέρνησης.

Με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες και με δεδομένο πως το έλλειμμα του 2009 θα οριοθετηθεί στο 15,5% του ΑΕΠ ίσως και λίγο υψηλότερα(πλέον το παραδέχεται και ο υπουργός Οικονομικών κ.Γ.Παπακωνσταντίνου,ο οποίος στην αρχή έκανε λόγο για μικρή αύξηση) , στην Κομισιόν θεωρούν πως θα επιφέρει επιβάρυνση του ελλείμματος του τρέχοντος έτους κατά μία ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ ή 2,3 δις ευρώ.

Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν πως η επιβάρυνση θα είναι της τάξης του 0,5% ΑΕΠ.Μέχρι να δοθούν στη δημοσιότητα οι προβλέψεις της Eurostat στις 15 Νοεμβρίου αναμένεται να υπάρξουν «πίσω από την κουρτίνα» διαβουλεύσεις με την ελληνική πλευρά να επιχειρεί να περιορίσει την αρνητική επίδραση της αναθεώρησης και συνεπακόλουθα να αποκρούσει τις πιέσεις κυρίως των κοινοτικών για πρόσθετα μετά στον προϋπολογισμό του 2011.

Πάντως θεωρείται βέβαιο ότι θα χρειαστεί επιπλέον δημοσιονομική προσαρμογή της τάξης του 1,65 με 2 δις ευρώ προκειμένου να περιοριστεί το έλλειμμα του 2011 στα 16,28 δις ευρώ ή 7% του ΑΕΠ.

Το σχέδιο

Βάσει των προηγουμένων, το οικονομικό επιτελείο,μετά τις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές αναμένεται να προωθήσει :

-Την πλήρη αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ η οποία και θα αρχίσει από τους συγκοινωνιακούς φορείς. Θα ψαλιδιστούν κατά 15% τα λειτουργικά έξοδα και θα μπει πλαφόν στις πρόσθετες αμοιβές των εργαζομένων ώστε αυτές να μην ξεπερνούν το 10% με 15% του βασικού μισθού τη στιγμή που σήμερα το σχετικό ποσοστό ανέρχεται ακόμη και στο 45%. Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν πως από τις παρεμβάσεις αυτές η εξοικονόμηση πόρων μπορεί να φθάσει το 2011 στα 400 εκατ. ευρώ.

-Οι καταναλωτικές δαπάνες των υπουργείων θα μειωθούν άνω του 10% σε σχέση με φέτος. Παράλληλα στο τελικό κείμενο του νέου προϋπολογισμού θα μπει «πλαφόν» στις δαπάνες που θα μπορούν να πραγματοποιήσουν τα υπουργεία.

-Στα ασφαλιστικά ταμεία οι επιχορηγήσεις θα δίνονται με το σταγονόμετρο και παράλληλα υπολογίζεται πως θα μειωθούν οι δαπάνες του συστήματος υγείας κατά 1 δισ. ευρώ από την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης

-Στους ΟΤΑ ο στόχος της εξοικονόμησης πόρων από την πλήρη εφαρμογή του Καλλικράτη θα τεθεί πάνω από τα 500 εκατ. ευρώ που ήταν η αρχική εκτίμηση.

«Χοντρές» ζημιές
Την ίδια ώρα, οι αστικές συγκοινωνίες βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο και το αρμόδιο υπουργείο θα προχωρήσει στην υλοποίηση μέτρων για να περιοριστούν τα ελλείμματα που φτάνουν τα 3 δισ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν εξαιρετικά ελλειμματική λειτουργία και αυτό έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα στοιχεία που αφορούν το έτος 2009, οπότε και τα ελλείμματα των συγκοινωνιακών φορέων που εποπτεύει ο ΟΑΣΑ (ΗΣΑΠ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) εμφανίζονται αυξημένα σε ποσοστό 8% εν συγκρίσει με το έτος 2008.

Τα σοβαρότερα προβλήματα διαπιστώνονται στην ΕΘΕΛ, που διαχειρίζεται τα μπλε λεωφορεία, καθώς το 2009 το λειτουργικό έλλειμμά της διαμορφώθηκε σε 221,6 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένο κατά περίπου 3% σε σχέση με το 2008.

Ενδεικτική της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι ότι οι ΗΣΑΠ το 2009 είχαν ζημιές 105,63 εκατ. ευρώ, ενώ στην προηγούμενη χρήση οι ζημιές είχαν ανέλθει σε 87,36 εκατ. ευρώ, με τον τζίρο να διαμορφώνεται σε 53,07 εκατ. ευρώ. Η αύξηση του λειτουργικού ελλείμματος των ΗΣΑΠ ήταν το αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους μισθοδοσίας που έχει η εταιρεία, οι εργαζόμενοι της οποίας πληρώνονται σημαντικά ποσά για υπερωριακή απασχόληση και απασχόληση κατά τις ημέρες ανάπαυσης (ρεπό).

Στην ιδία χρήση η ΕΘΕΛ, τα μπλε λεωφορεία δηλαδή, κατέγραψε ζημιά 327,64 εκατ. ευρώ έναντι 304,5 εκατ. ευρώ το 2008. Η ΕΘΕΛ εμφάνισε πωλήσεις 104,38 εκατ. ευρώ από 101,05 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις έχουν εκτιναχθεί σε 1,71 δισ. ευρώ, με την καθαρή θέση να είναι αρνητική κατά 1,28 δισ. ευρώ.

Ακόμη και το τραμ που προστέθηκε τα τελευταία χρόνια στον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας εμφανίζει συσσωρευμένες ζημιές άνω των 120 εκατ. ευρώ, με τα έξοδα προσωπικού να έχουν αυξηθεί περίπου κατά 1 εκατ. ευρώ μέσα σε έναν χρόνο και να φθάνουν τα 18,4 εκατ. ευρώ το 2008.
http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id= ... 108&lang=1


Κορυφή
 Προφίλ  
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 25 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr