neoforum.gr



Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: ΤΟ «ΑΓΚΑΘΙ», ΤΑ ΜΕΤΡΑ
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Νοέμ 16, 2010 9:57 am 
Χωρίς σύνδεση
Site Admin

Εγγραφή: Τετ Απρ 22, 2009 3:56 am
Δημοσιεύσεις: 3493
16 |11 |2010 07:53
Το «αγκάθι», τα μέτρα

Του Γιάννη Αγουρίδη




Μεγάλο «αγκάθι» για την κυβέρνηση αποτελεί η διόγκωση,σε σχέση με τον αρχικό στόχο,του ελλείμματος του 2010,το οποίο αναμένεται να φτάσει στο τέλος του έτους στο 9,4%. Σε απόλυτους αριθμούς, από άνω των 36 δισ. ευρώ το 2009 σε περίπου 22 δισ. ευρώ το 2010, μείωση που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ. Σε αυτό το σημείο,θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι ο αρχικός στόχος της κυβέρνησης ήταν η πτώση του ελλείμματος στα 18,5 δις ευρώ,οπότε δημιουργείται ένα «κενό»,τουλάχιστον 3,5 δις ευρώ (πιθανώς να είναι μεγαλύτερο ανάλογα με το πώς θα «κλείσει» η «μαύρη τρύπα» των εσόδων του 2010).Ως εκ τούτου είναι δεδομένο πως το υπουργείο Οικονομικών, μέσω του προϋπολογισμού του 2011,ο οποίος κατατίθεται την Πέμπτη στη Βουλή,θα φέρει «σκληρά» μέτρα.Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στη μείωση της σπατάλης στο Δημόσιο τομέα,όπου η τρόικα απαιτεί ισχυρές ανατροπές.Αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν και στη φορολογική πολιτική της κυβέρνησης


Μείωση δαπανών

Για τη μείωση της σπατάλης, η κυβέρνηση προκρίνει τις εξής αποφάσεις:

-Περικοπές αποδοχών και στον δημόσιο τομέα μέσω του Ενιαίου Μισθολογίου. Τα σχέδια που αφήνει να διαρρεύσουν μιλούν για μείωση συνολικών αποδοχών μέσω της ενσωμάτωσης των ειδικών απολαβών και των επιδομάτων, ενώ μπαίνει οριστικό μαχαίρι σε αποδοχές από υπερωριακή εργασία.

-Δραστική μείωση των δαπανών στα νοσοκομεία κυρίως μέσω του περιορισμού της ιατροφαρμακευτικής δαπάνης, που μπορεί να ξεπεράσει και το 1,5 δισ. ευρώ το 2011. -Επιπλέον των 300 εκατ. ευρώ έρχεται πρόσθετη περικοπή 300-400 εκατ. ευρώ στις λειτουργικές δαπάνες.

-Και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα δεχτεί νέο πλήγμα. Πέραν του 1,3 δισ. ευρώ, που κόπηκε φέτος, θα το μαζέψουν κατά 300 εκατ. ευρώ ακόμα, με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί στα 8,7 δισ. ευρώ από 9 δισ. ευρώ. Οι περικοπές το ΠΔΕ συνεχίζονται και στο 2011 κατά 400 εκατ. ευρώ ακόμα, με το τελικό ποσό να πέφτει στα 8,3-8,4 δισ. ευρώ.

«Συμμάζεμα» στις ΔΕΚΟ

Ξεχωριστό κεφάλαιο για την τρόικα αποτελεί το «συμμάζεμα» στις ΔΕΚΟ,τομέας που η περικοπή αναμένεται να ξεπεράσει και τα 2 δισ. ευρώ. Κι επειδή το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών καλύπτουν οι μισθολογικές δαπάνες, όπως άλλωστε επανειλημμένως έχει επισημάνει η κυβέρνηση, θεωρείται αναπόφευκτη η μείωση των αποδοχών των εργαζομένων,ενδεχομένως έως και 30%! Θα συνοδευτεί από καταργήσεις ή συγχωνεύσεις φορέων και οργανισμών.Πιθανό θεωρείται να υπάρξουν και απολύσεις εργαζομένων,αν και το υπουργείο Οικονομικών διαψεύδει κάτι τέτοιο

Βασικό στόχο αποτελεί να μειωθούν δραστικά η κρατική χρηματοδότηση είτε αυτή αφορά επιχορηγήσεις για μισθοδοσία και κάλυψη λειτουργικών αναγκών είτε επιδοτήσεις τιμών.

Σε μια προσπάθεια να εξευμενίσει τις άγριες διαθέσεις της τρόικας, η κυβέρνηση προχωρά μεταξύ των άλλων σε κατάργηση των κανονισμών προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες κατά τα πρότυπα του ΟΣΕ, ανοίγοντας έτσι τις πόρτες για απολύσεις και μόνιμοι προσωπικού. Οι βασικοί, πάντως, άξονες του σχεδίου εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνουν περικοπές στις δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων, έτσι ώστε να μην υπερβαίνουν το 8-10% των βασικών τους αποδοχών, μείωση των ζημιογόνων δρομολογίων και αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Επιδόματα

Το ψαλίδι σε υπερωρίες και επιδόματα εργαζομένων θα μειώσει τις μισθολογικές δαπάνες, ωστόσο το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει περαιτέρω μείωση λειτουργικού κόστους που θα επιχειρηθεί να επιτευχθεί με τη συγχώνευση των θυγατρικών του ΟΑΣΑ. Από πέντε εταιρείες που είναι σήμερα (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ) προβλέπεται η δημιουργία δύο εταιρικών πόλων.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ) θα συγχωνευθούν σε μία εταιρεία και τα άλλα δύο μέσα (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) θα αποτελέσουν τη δεύτερη εταιρεία.

Με αυτό τον τρόπο θα διευκολύνεται η μετακίνηση των εργαζομένων μεταξύ των εταιρειών ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν.

Λουκέτα σε ζημιογόνες

Φορο-επέλαση

Την ίδια ώρα,το υπουργείο Οικονομικών καλείται να επιβάλλει δυσβάσταχτους φόρους Η κυβέρνηση για να αποφύγει τη μαζική μετάταξη προϊόντων και υπηρεσιών από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 11% στο κανονικό συντελεστή 23%, αλλά και για να εξασφαλίσει τα πρόσθετα έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ το 2011 που προβλέπει το Μνημόνιο, εξετάζει ένα νέο σχέδιο για την εφαρμογή του οποίου απαιτείται το «πράσινο» φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το σύνθετο σχέδιο του υπουργείου, το οποίο τελεί υπό την έγκριση της Ε.Ε. αλλά και της τρόικα περιλαμβάνει:

-Μετάταξη ορισμένων ειδών πρώτης ανάγκης (κατά κύριο λόγο τροφίμων ευρείας κατανάλωσης) από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 11% στον πολύ χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, ο οποίος σήμερα βρίσκεται στο 5,5%.

-Αύξηση του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ από το 11% στο 12% για τα περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες. Με την αύξηση του χαμηλού συντελεστή στο 12% αυτομάτως αυξάνεται και ο πολύ χαμηλός από το 5,5% στο 6%.

-Μετάταξη ειδών πολυτελείας από το 11% στο 23%. Το υπουργείο έχει αποστείλει σχετικό ερώτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία καλείται να εγκρίνει τις μετατάξεις στον χαμηλό συντελεστή γιατί για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα πάνε σε υψηλότερους συντελεστές δεν τίθεται θέμα

Αυξήσεις σε πετρέλαιο-τσιγάρα

Η εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης δεν αποκλείεται να έρθει νωρίτερα από το αρχικό σχέδιο για το φθινόπωρο του 2011. Ανατροπές στη φορολογία των καπνικών προϊόντων σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών μετά τη σημαντική υστέρηση που παρουσιάζουν τα έσοδα παρά τις συνεχόμενες αυξήσεις στους συντελεστές Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών που βρίσκεται σε διάλογο με τους εκπροσώπους των καπνοβιομηχάνων, των χονδρεμπόρων και των περιπτερούχων συζητάει όλες τις προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι με βασικό γνώμονα τη μεγιστοποίηση των εσόδων του κράτους και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και κυρίως της βιωσιμότητας των περιπτερούχων. Σύμφωνα με πληροφορίες, μια από τις λύσεις που εξετάζονται, αφορά την αύξηση του ποσοστού του πάγιου φόρου, που αποτελεί τμήμα του συνολικού επιβαλλόμενου ειδικού φόρου κατανάλωσης. Αξίζει να σημειωθεί πως το υπουργείο Οικονομικών είχε αρχικά υπολογίσει ότι θα εισπράξει φέτος πρόσθετα έσοδα ύψους 1,13 δισ. ευρώ, από τις τρεις αλλεπάλληλες αυξήσεις των ειδικών φόρων
http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id= ... 108&lang=1


Κορυφή
 Προφίλ  
 

Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 25 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbb2.gr