Για την γενικότερη ενημέρωσή μας,
ένα ενδιαφέρον άρθρο για το πρόβλημα που έρχεται στα ναυτιλιακά καύσιμα με τις νέες απαιτήσεις με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο. Όπως φαίνεται, δεν είναι μόνο τα ελληνικά διυλιστήρια σε αδυναμία να παρέξουν τα νέα καύσιμα, αλλά το πρόβλημα είναι γενικότερο.
Μάλιστα, πολλοί πλοικτήτες, έχουν στραφεί στην επιλογή χρήσης scrubbers (μηχανισμούς φιλτραρίσματος του θείου στα καυσαέρια του πλοίου) και οι παραγγελίες για νέους μηχανισμούς είναι χιλιάδες και αναμένεται τεράστια αύξηση μέχρι το τέλος του έτους.
Ίσως γι' αυτό δεν προχώρησαν σε επενδύσεις η ΜΟΗ και τα ΕΛΠΕ για την παραγωγή του νέου ναυτιλιακού καυσίμου, και αναμένοντας τις εξελίξεις και την ζήτηση που θα δημιουργηθεί, να κινηθούν ανάλογα.
Από την άλλη πλευρά, αβεβαιότητα υπάρχει από αρκετούς εφοπλιστές αν πρέπει να προβούν σε εγκατάσταση scrubbers δεδομένου του υψηλού κόστους και 3μηνης περίπου ακινησίας του πλοίου σε ναυπηγείο για να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση, αλλά και διότι γεννάται το ερώτημα ποιές χώρες μελλοντικά θα απαγορέυσουν την σπόριψη των καταλοίπων με θείο στα ύδατά τους. Μελλοντική απόφαση απαγόρευσης απόριψης των θειούχων καταλοίπων, θα καταστήσει τελείως αναποτελεσματική την χρήση των scrubbers και οι πλοιοκτήτες θα αναγκαστούν να στραφούν μαζικά στη χρήση των πολύ ακριβότερων καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο. Η ναυτιλιακή κοινότητα πιέζεται ασφυκτικά από τις νέες απαιτήσεις. Από 1-1-2020 θα βλέπουμε τις εξελίξεις και είμαι περίεργος που θα καταλήξει αυτή η ιστορία.
https://www.isalos.net/2019/06/imo-2020 ... epgUB9YEhk