Κυριακή, 31 Μαρτίου 2013 16:56 Κορρές: Θετικά αποτελέσματα σε δύσκολη χρονιά
Με αύξηση στο μικτό περιθώριο κέρδους και στα αναπροσαρμοσμένα EBITDA ολοκληρώθηκε το 2012 για τον όμιλο Κορρές, ο οποίος παρά την οριακή μείωση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά, ενίσχυσε το μερίδιό του στα φαρμακεία.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 40 εκατ. ευρώ, από 42,7 εκατ. το 2011, καθώς επηρεάστηκαν από τις χαμηλότερες πωλήσεις του εξωτερικού, δεδομένου ότι η Johnson & Johnson παράγει πλέον κυρίως η ίδια τα προϊόντα που διανέμει στη Βόρειο Αμερική, καθώς και από τις ενέργειες αναδιοργάνωσης στις οποίες προέβη ο όμιλος σε χώρες εστίασης (Γερμανία, Ισπανία), με στόχο τη σημαντική ενίσχυση της παρουσίας του στις αγορές αυτές.
Ο όμιλος παρουσίασε σημαντική βελτίωση σε επίπεδο κερδοφορίας - το μικτό περιθώριο κέρδους, ανήλθε στα 62% από 60%, αύξηση κατά 190 μονάδες βάσης προερχόμενη κυρίως από τη βελτίωση του κόστους και την ορθολογικοποίηση του μίγματος πωλήσεων της.
Τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), εάν αφαιρεθεί η επίπτωση εκτάκτου κόστους αναδιοργάνωσης συμπεριλαμβανομένων και μη επαναλαμβανόμενων ενεργειών αναδιάρθρωσης των απαιτήσεων στις οποίες προέβη ο όμιλος , δεδομένου του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος που προβλέπεται, αυξήθηκαν κατά 3,3% στα 7,8 εκατ. το 2012 από 7,6 εκατ. ευρώ το 2011, αποτέλεσμα του ενισχυμένου μικτού περιθωρίου και της μείωσης των λειτουργικών εξόδων.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου μετά την αφαίρεση και του παραπάνω κόστους αναδιοργάνωσης ανήλθαν στα 4,0 εκατ. το 2012. Το 2011, υπήρχαν έκτακτα έσοδα από την Johnson & Johnson λόγω συμβατικής υποχρέωσης με την ολοκλήρωση της μεταβατικής περιόδου. Εάν εξαιρέσουμε το συγκεκριμένο ποσό (2,3 εκατ.) από το 2011 η αύξηση των αναπροσαρμοσμένων λειτουργικών κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανέρχεται στο 47,8%.
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν στα ζημίες ύψους 4,2εκατ. ευρώ το 2012 έναντι ζημιών 3,4εκατ. ευρώ το 2011. Αν εξαιρεθεί η παραπάνω επιβάρυνση αναδιοργάνωσης τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας θα αντιστοιχούσαν σε ζημίες ύψους 0,3 εκατ. ευρώ.
Στην Ελλάδα, παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες, ο Όμιλος κρατήθηκε στα επίπεδα του 2011, παρουσιάζοντας οριακή μείωση στις πωλήσεις της τάξεως του 1,6% και αύξηση του μεριδίου του στο κανάλι του φαρμακείου. Σε αυτό συντέλεσαν η στρατηγική στήριξη της μάρκας - λανσάρισμα καινοτόμων σειρών [αντιγήρανση / φροντίδα μαλλιών / μακιγιάζ], διαφήμιση στρατηγικών κατηγοριών [τηλεοπτική / έντυπη / ηλεκτρονική], επένδυση στην ηλεκτρονική επικοινωνία [ανανέωση ιστοσελίδας / δημιουργία e-shop], στήριξη του καναλιού διανομής [Φαρμακείο]. Επιπλέον συνέχισε να επενδύει στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης, σε εξειδικευμένα συστατικά και νέες τεχνολογίες για εμπορικές κατηγορίες [αντιγήρανση / αντιηλιακά], σε επιστημονικές συνεργασίες / ερευνητικά προγράμματα και στο δίκτυο οργανικών καλλιεργειών [συμβολαιακή γεωργία με Έλληνες παραγωγούς].
Στο εξωτερικό ο Όμιλος προχώρησε σε σημαντικές ενέργειες αναδιοργάνωσης της δραστηριότητάς του στη Γερμανία και Ισπανία προκειμένου στη συνέχεια να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία του στις αγορές αυτές, ενώ ενδυνάμωσε περαιτέρω την παρουσία του στη Ρωσία και στην Αγγλία . Συγκεκριμένα στη Ρωσία όπου τα προϊόντα του Ομίλου βρίσκονται στις δυο μεγαλύτερες αλυσίδες καλλυντικών L’Etoile και Ile de Beaute, αύξησε την παρουσία του σε περισσότερα καταστήματα φθάνοντας συνολικά σε πάνω από 600 σε όλη τη χώρα. Στην Αγγλία, εισήλθε σε premium αλυσίδα καταστημάτων λιανικής, φθάνοντας τα 300 σημεία πώλησης.
Στόχος του Ομίλου στις συγκεκριμένες αγορές, είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση της μάρκας στα σημεία ημι-επιλεκτικής διανομής και στα φαρμακεία, τόσο μέσω προωθητικών ενεργειών όσο και με την τοποθέτηση νέων προϊόντων. Στην Β. Αμερική ο Όμιλος συνεχίζει να διευρύνει την παρουσία του μέσω της συνεργασίας του με την Johnson &Johnson.
|